Vadonatúj Ford Focus Amerikának

2007.01.08. 11:16

A Detroitban bemutatott típus már csak a nevében emlékeztet európai rokonára, megjelenésében és felépítésében viszont visszatért az utolsó amerikai Escort által kitaposott ösvényre.


Galéria - kattintson a képre

Az új Focus négyajtós szedánként és kétajtós, lépcsős hátú kupéként készül majd, akárcsak a legtöbb hasonló olcsó típus az amerikai piacon. Az előző típus formaterve még 2000-ben, a tengerentúli bemutató idején is forradalminak tűnhetett, az új változat azonban már most is csak mérsékelten látszik érdekesnek. Az autó sarkaira húzódó első fényszórók ugyan egész jellegzetesek, és az oldalsó kopoltyúkból kiinduló bordákkal is igyekeztek dinamikusabb jelenséget varázsolni a Focusból, de az ígéretes formai megoldások nem alkotnak egységes karaktert, így a Ford kisautója csak egy újabb tucattípusnak látszik. Formai szempontból nem tűnik izgalmasabbnak, mint legerősebb riválisai, a Honda Civic vagy a Toyota Corolla szedán változatai.


Galéria - kattintson a képre

Műszaki szempontból sincs komoly újdonság. A padlólemez még az első generációs Focusból származik, az autó orrába pedig egy 136 lóerős, kétliteres benzinmotort építenek. Az egyetlen lényeges újítás a Microsoft által szállított FordSync fedélzeti kommunikációs rendszer. A Ford marketingesei a mobiltelefonokkal, zenelejátszókkal és egyéb, bluetoothos és USB-s kapcsolaton kommunikálói eszközök fogadására alkalmas programot úgy igyekeznek eladni, hogy azt ígérik, egyfajta második otthon-hangulatot teremt az autóban.

Focus az egyik legfontosabb típus a Ford amerikai részlege számára. Alacsony ára miatt sok hasznot nem termel, de mivel a legtöbb amerikai fiatal hasonló, olcsó kompakt modellek révén ismerkedik meg az autóvezetéssel, a lojális vásárlókör kialakításában kulcsszerepet játszik.