Kia Kue: sportos terepes

2007.01.09. 12:30

Nagy divat a terepjáró, de senki sem akarja a terepen használni. Ezerszer inkább családi kombik és egyterűek helyett vásárolják, sőt, van aki száguldozni is szeretne vele.


Galéria - kattintson a képre

Ez utóbbi felismerés szülte a Kia legújabb tanulmányautóját, amely teljesen elszakadni látszik a szabadidő-autók alapgondolatától. A Kue fantázianevű jármű lényegében egy különlegesen nagy kerekekkel és szabad magassággal megáldott sportos kupé, amelyet láthatóan közúti használatra terveztek, és teljességgel alkalmatlannak látszik arra, hogy letérjen az épített utakról. A négyüléses, önhordó karosszériát és független felfügesztést alátámasztó kerekek 22 hüvelykes polírozott könnyűfém felnikből és alacsony profilú gumiabroncsokból állnak,


Galéria - kattintson a képre

és a tengelyvonalak közti, csaknem 2,9 méteres távolság miatt az autó hasa is túl hamar felülne az első komolyabb akadályon. Az egyetlen terepjárós jellegzetesség az állandó összkerék-hajtás, de erre is inkább a hatalmas és bivalyerős motor miatt van szükség. A Kia szakemberei ugyanis egy 4,6 literes, kompresszoros V8-ast szereltek a Kue orrába, amely kerek 400 lóerős, és 540 Nm leadására képes.

Azt egyelőre nem tudjuk, hogy a Kia terveiben szerepel-e egy hasonló sportos szabadidő-autó sorozatgyártása, de nem kizárt, hogy a Kue egyszer csak valósággá válik. A formaterve arányos, és itt-ott még érdekes is, megvan az ereje, hogy bármelyik hasonló amerikai vagy japán típussal felvegye a versenyt, és alighanem kereslet is lenne rá, hiszen egyelőre nemigen akadnak terep-kupék a piacon. Már csak egy kis bátorságot kell gyűjteniük a koreai gyár vezetőinek.