Lexus LF-A másodszor

2007.01.09. 13:49

Ezúttal LF-A Sports Car Concept néven mutatta be szupersportkocsijának prototípusát a Toyota luxusmárkája. Az első LF-A még két évvel ezelőtt mutatkozott be, szintén Detroitban, de azóta láthatóan rengeteget fejlesztettek rajta. Egyrészt formai szempontból is sokkal izgalmasabb lett – az alapforma áramvonalasabbnak tűnik, de igencsak megszaporodtak a légbeömlők a karosszérián – másrészt műszaki szempontból is sokkal közelebb került a majdani szériaváltozathoz.


Galéria - kattintson a képre

Megszokhattuk már, hogy a japán gyártók sokszor lényegesebbnek tartják egymás legyőzését, mint a többi riválisét, és most sincs ez másképp. Az LF-A és a Honda hasonló tanulmánya, az Acura ASCC koncepcióját tekintve igencsak hasonló, bár ezúttal úgy néz ki, a Honda másolta a Toyotát, és nem fordítva. Mindkét sportkocsi orrában V10-es motort találunk, az LF-A-éban állítólag kerek 500 lóerőset, mindkét autó kétszemélyes, és nem csak az arányaik, de még fényezésük színe is erősíti a hasonlóságot.


Galéria - kattintson a képre

Ugyanakkor a Lexus sokkal könnyedebbnek látszik, mint ellenfele: csupán kétkerék-hajtású, viszont a tervezők nagyon nagy gondot fordítottak a megfelelő súlyeloszlás elérésére. Az LF-A váltója így hátulra került, sőt, a hűtőradiátorokat is a hátsó kerekek környezetébe telepítették. Ennek, és az átgondolt aerodinamikának köszönhető, hogy a sportkocsi a hátuljára ragasztott szárny nélkül is stabil maradhat akár 300 km/h feletti sebességnél is.

Úgy néz ki, a rengeteg fejlesztőmunka ellenére is a Lexus szupersportkocsija érkezik meg utoljára a japán Ferrari-kihívók közül. A Honda NSX utódját és a Nissan GT-R szériaváltozatát ugyanis már az idei Tokyo Motor Show-n láthatjuk, míg a végleges LF-A várhatóan csak jövő ilyenkorra válik gyártásra éretté.