Megújul a BMW 5-ös sorozata

2007.01.10. 11:25

A változtatások jelentéktelenek, de elkészült a világ egyik leggyorsabb kombija, az M5 Touring.


5-ös képgaléria

Az 5-ös sorozat elmúlt három éves, így a BMW marketingosztálya joggal várta a kötelező modellfrissítést. Ugyanakkor a Chris Bangle-féle forma második inkarnációja láthatóan nem zavarja a vásárlókat: az ötös töretlenül népszerű az egész világon, így nem lett volna értelme vagyonokat költeni az átalakítására. Nem is tették. A Detroitban bemutatott új változaton nagyítóval kell az új részleteket keresni. Új lökhárító, víztiszta lámpaburák, alul lekerekítettebb hűtőrács-felek, egy-két új szín, új alufelnik, és néhány apró változtatás az utastérben. Ennyire futotta a fészlift szűk költségvetéséből, persze a motorpaletta frissítésén túl. A mérnökök ugyanis több motoron is igazítottak egy keveset: az 523i 190 (+13), az 530i 272 (+14), az 530d 235 (+4), az 535d pedig 286 (+14) lóerős motort kapott. A változások minimális hatással vannak a menetteljesítményekre, és bár a fogyasztást is csökkentették néhány százalékkal szinte minden esetben, úgy néz ki, ezért felesleges bárkinek újra cserélnie meglevő 5-ös BMW-jét.


M5 Touring képgaléria

A kozmetikai kezelésnek is alig minősíthető modellfrissítés mellett az ötös sorozat másik újdonsága a nagycsaládos apukák álomautója, az M5 Touring. Erre a típusra sem érdemes túl sok szót fecsérelni. Műszakilag messzemenőkig azonos az M5 szedánnal, bár ebben az ülések lehajtása után 1,65 köbméternyi csomagot is szállíthatunk, akár versenytempóban is, hála az 507 lóerős V10-es motornak.