Bemutatták a felújított Nissan 350Z-t

2007.01.15. 08:18

A belső piac számára megrendezett Tokyo Auto Salonon leplezték le a sportkocsi új változatát. A 350Z világszerte meglehetősen sikeres, így nem lett volna értelme túlzottan átalakítani. Csupán az új motorháztető, és az alatta megbúvó új motor, valamint néhány új szín jelent némi újdonságot.


Galéria - kattintson a képre

A motorházfedél egy fura, V-alakú púpot kapott, amely szerintünk ugyan nem nagyon illik a formatervbe, de a hivatalos vélemény szerint olyan, mint az eredeti 240Z motorháztető-domborítása. Az adatok alapján az új motort is csak némi visszafogott tuning eredményének gondolhatnánk, hiszen a VQ35HR ugyanúgy 3,5 literes, mint DE utónevű elődje, és 313 lóerejével nem is sokkal erősebb, de a Nissan szerint 80%-ban új alkatrészekből épül fel, ami elsősorban a károsanyag-kibocsátás drasztikus csökkenése révén fizetődik ki a japán gyártónak.

Mindez persze meglehetősen vérszegény újdonság, ezért a tokiói Nissan standon két speciális 350Z változatot is kiállítottak. Az egyik a gyári tuningcég, a Nismo által átalakított változat átdolgozott, a gyáriaknál áramvonalasabb, és nagyobb leszorítóerőt termelő karosszériaelemekkel és látványos belső kiegészítőkkel.


Galéria - kattintson a képre

A másik pedig a japán GT bajnokságban futó Z-k alapjául szolgáló 380RS, amelyet privát versenyistállóknak kínál a gyár. Ez utóbbi gyakorlatilag versenykész állapotban vehető át: a VQ35HR motor hosszabb löketű, 3,8 literes, 395 lóerős változatát kapja meg, de ezen felül Brembo fékrendszert, állítható futóművet, a sorozatgyártmányénál erősebb igénybevételre tervezett kuplungszerkezetet, rövid áttételű hatsebességes váltót szerelnek bele. A karosszéria egyes elemeit, így az ajtókat és a motorháztetőt karbonszálas műanyagból készítik, és persze gyári bukókeret védi a pilóta testi épségét.

A 380RS-ből csupán 300 példányt készítenek, kizárólag a japán piac számára, példányonként mintegy 220 ezer dolláros, azaz átszámítva több mint 43 millió forintos áron.