Beck LM 800: szupersportkocsi Svájcból

2007.01.15. 10:01

Bécsben mutatták be a kis svájci cég első típusát, amely a szikár funkcionalitás jegyében született. Az LM800 nem igazán szép, főleg ha vetélytársaihoz, a Lamborghini, Ferrari és Pagani legdrágább típusaihoz hasonlítjuk, viszont igen hatékonynak látszik.


Galéria - kattintson a képre

Előretolt, cseppforma kabinja és rövid orra kétségtelenül kedvező aerodinamikai tulajdonságokkal ruházza fel, 2,04 méteres szélessége, 0,95 méteres magassága és hatalmas tengelytávja pedig alacsony súlypontot és kivételes kanyarstabilitást sejtet. Ráadásul a versenypályára termett ijesztő négykerekű karbonszálas műanyag, alumínium és titán alkatrészekből készült, így sofőrrel és üzemanyaggal sem nyom többet 900 kilogrammnál.


Galéria - kattintson a képre

Nem csoda, ha a hátsó tengely elé épített, 4,2 literes, 650 lóerős és 900 Nm csúcsnyomatékú turbófeltöltős V8-as tollpiheként repíti az LM800-ast. Az autó három másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet, 7 másodperccel a start után pedig már 200-zal száguldhat. A számítások szerint a végsebessége is bőven meghaladja a 350 km/h-t, így a Beck kevés igazi versenytársra számíthat a közutakon.

A csúcstechnikának persze borsos az ára: az alapmodell 465 ezer euróba, azaz átszámítva mintegy 117 millió forintba kerül, és ez még csak az alapkivitel. A Beck 1200 lóerős motort és egyéni igényekre szabott felszereltséget ígér a közeljövőre, így az autó arculatára költhető összeg felső határa nyilván sokkal magasabban húzódik.