N24: Aston Martin Vantage versenykészen

2007.01.15. 14:34

A tavalyi nürburgringi 24 órás verseny tapasztalatai alapján készült el a V8 Vantage pályaversenyekre szánt változata, az N24. Annak ellenére, hogy alig változtattak az alapkonstrukción, az autó prototípusa saját kategóriájában a negyedik, összetettben pedig huszonnegyedik lett Németország legismertebb hosszú távú versenyén. Nem sokkal később azt is bejelentették az Aston Martin vezetői, hogy a 2007-es szezonra elkészül az autó megvásárolható változata. Betartották az ígéretüket.

Az N24 látszatra nem sokban különbözik a szériaváltozattól, bár alaposan átalakították, hogy megfeleljen a versenyszabályoknak, kibírja a pályán fellépő hatalmas igénybevételt, és jó alapot nyújtson a további tuningoláshoz. A 4,3 literes motor új főtengelyt, dugattyúkat, hengerfejeket és átalakított kipufogórendszert kapott, és bár csak 30 lóerővel nőtt a teljesítménye – azaz 410 lóerő leadására képes 7500-as percenkénti fordulatszámon –, nyilván sokkal nagyobb potenciál rejlik benne. A versenygép mégsem az átalakított V8-as miatt száguldhat sokkal gyorsabban, mint sorozatgyártású testvére. Gyorsításnál a kényelmi berendezések elhagyásával és az ablaküvegek műanyagra cserélésével megspórolt 250 kilogramm jótékony hatása érződik, a versenygép így összesen 1330 kg-ot nyom. Kanyarokban a merevebb rugók és kanyarstabilizátorok, valamint az állítható karakterisztikájú és hosszúságú lengéscsillapítók juttatják jelentős előnyhöz az N24-est. Ráadásul a versenypályákon való használatra tervezett fékbetétek miatt a fékhatás is kiszámíthatóbb lett. A versenyautóba természetesen az FIA szabályainak megfelelő bukókeret, biztonsági üzemanyagtartály és tűzoltó berendezés is került.

Az Aston Martin sajtóközleménye szerint így az N24 akár gyári formájában alkalmas a legtöbb európai nemzeti GT-bajnokságban való indulásra, és minimális változtatásokkal elindítható olyan nemzetközi versenysorozatokban is, mint az FIA GT bajnoksága, vagy az amerikai Grand-Am Cup. Ennek fényében a 78 720 fontos ár nem is tűnik túlzottan soknak: a legtöbb konkurens gyártó is hasonló áron kínálja saját megvásárolható versenygépeit.