GTM 40TR: huzatos élményautó

2007.01.16. 10:14

A kis brit sportkocsigyártó manufaktúra egy csupasz négykerekűvel ünnepli negyvenedik születésnapját.

A 40TR alumínium vázszerkezetre épül, amely burkolat híján fedetlenül tárul a szemünk elé, akárcsak az évek óta igen keresett Ariel Atom csőváz-struktúrája. A GTM újdonsága más szempontból is kísértetiesen hasonlít egyetlen vetélytársára. A motor ez esetben is az ülések mögé került, sőt, ugyanúgy a Hondától származik, mint az Atom négyhengerese. A kétliteres, 220 lóerős, változó szelepvezérlésű motor persze nem azért kerül a 40TR-be, mert a GTM mindenképp másolni szeretné az Ariel megoldását, egyszerűen ez a legerősebb négyhengeres, keresztben beépíthető szívómotor a piacon. A könnyű kocsitest és az erős motor kombinációja révén a 40TR félelmetesen gyorsul: az előzetes számítások szerint 4 másodpercen belül elérheti a 100 km/h-t. Az áramvonalas burkolat hiánya nagyobb sebességnél már érezhető hátrányokkal jár, de az autó így is elérheti a 240 km/h-s sebességet, ami versenypályán és közúton egyaránt több mint elegendő. A GTM-nél ráadásul azt ígérik, hogy a klubversenyekre tervezett jármű sorozatgyártású változata nem csak gyors lesz, de környezetbarát is, mivel a Honda-motort úgy alakítják át, hogy az ne csak benzinnel, de bioetanollal is üzemelhessen.

A tervek szerint az első működőképes példányt február közepén mutatják be a vásárlóközönségnek, és a gyártás is hamar megkezdődhet. A 40TR szériagyártása is megkezdődhet még az idén, méghozzá meglehetősen barátságos áron: a tervek szerint az alapkivitel 14-16 ezer fontba, azaz átszámítva 5,3-6,2 millió forintba kerül majd, ami az autó képességeinek fényében egyáltalán nem tűnik túl nagy összegnek.