Megújul az 1-es BMW

2007.01.16. 13:55

Hivatalosan is bemutatkozik a háromajtós egyes, de az igazi újdonságok a lemezek alatt lapulnak. A külső átalakítások nagy részéről már értesülhettünk a korábban kiszivárgott fotók révén, de a BMW nem elégedett meg a karosszéria átalakításával.


Az 1-es sorozatba a felújított ötöshöz hasonlóan számos olyan műszaki megoldást építenek, amelyek jelentősen csökkentik az autók fogyasztását és károsanyag-kibocsátását, méghozzá anélkül, hogy rontanának a használati értéken. A legkisebb BMW-be is bekerül a regeneratív fékrendszer, amely a jármű mozgási energiáját használja az akkumulátor újratöltésére, így tehermentesíti a generátort, amely így jóval kevesebbet emészt fel a motor teljesítményéből. Ez a BMW által iGR névre keresztelt megoldás egyszerre növeli az autó hajtására fordítható teljesítményt, és csökkenti az átlagfogyasztást. Ennyivel azonban nem elégedtek meg a BMW tervezői, így az egyest elektromos szervokormánnyal, a négyhengeres kézi váltós változatokat pedig motorleállító és újraindító automatikával is felszerelték. A BMW szerint így a fogyasztás átlagosan 20, a károsanyag-kibocsátás pedig 21%-kal csökkent. Mindezt úgy sikerült elérni, hogy a motorok teljesítménye nem csökkent, sőt, a legtöbb változat esetében még növekedett is.


Galéria - kattintson a képre

A 120i kétliteres négyhengeresének teljesítményét 150-ről 170 lóerőre, a 118i azonos motorjáét 129-ről 143 lóerőre növelték. A két négyhengeres turbódízel motor szintén erősebb lett, a 118d-é 122 helyett 143, a 120d-é 163 helyett 177 lóerő leadására lett képes. Egedül a 130i, és a továbbra is csak ötajtós karosszériával kínált 116i típusok maradtak változatlanok. A sajtóközlemény külön kiemeli a 118d típus 4,7 literes átlagfogyasztását és 123 g/km-es szén-dioxid-kibocsátását, mivel így ez lett a BMW valaha volt legtakarékosabb és egyik legtisztább személyautó-típusa.

Ahogy az már korábban is kiderült, az 1-es formája nem változik sokat, bár nagyobb hűtőrácsáról, új lökhárítóiról és átdolgozott lámpáiról a fanatikus BMW-rajongók így is megismerhetik a 2007-től forgalmazott modellt. A háromajtós karosszériával kapcsolatban annyi új információt árultak el, hogy az első ajtók keret nélküli ablakokkal készülnek, és a vásárlók választhatnak, hogy hátulra két kényelmesebb, különálló ülést vagy egy háromszemélyes üléspadot rendelnek-e.

A megújult 1-es BMW-vel először a Genfi Autószalon látogatói találkozhatnak élőben, de a forgalmazása is megindul egész Európában még a tavasz folyamán.