A Daciánál is olcsóbb autón dolgozik a Toyota

2007.01.22. 13:41

A japán vállalatóriás elnöke, Katsuaki Watanabe még tavaly tavasszal beszélt először az új, szuperolcsó típusok bemutatásának tervéről, és most ismét ismét elővette a témát.

A Toyota vezére ezúttal azt ecsetelte, hogy mekkora kihívást jelent cégének a feladat. "A lényeg a költséghatékony technológiák kidolgozása. A tervezéstől a gyártásig minden szinten radikális változtatásokra van szükség, hogy elérhessük a célunkat. Különlegesen olcsón gyártható alkatrészeket kell terveznünk, és igazán olcsó anyagokat kell használnunk, vagy ha szükséges, kifejlesztenünk." - mondta Watanabe. A nyilatkozatból kitűnik, hogy a Toyotánál olyan módszerek kidolgozása folyik, amelyek később lehetővé teszik, hogy a Toyota olcsó típusok egész sorozatát hozza létre jelentős többletbefektetés nélkül.

A Renault a Dacia Logan kifejlesztése során sikeresen oldotta meg ugyanazokat a problémákat, amelyekkel most a Toyota mérnökei küzdenek. A végeredmény azonban meggyőző: olyan típust sikerült kialakítaniuk, amely páratlan ár-érték aránya és elfogadható minősége révén a világ szinte bármely országában nagy tömegben adható el, és olcsósága ellenére még némi nyereséget is termel. A Toyota célja most a Logan konkurensének megteremtése: ők is az 5000 eurós alapárat szeretnék elérni, ahogy annak idején a Renault – bár a Dacia ennél azért valamivel drágább lett – és az új típussal szeretnék elárasztani az összes, viszonylag alacsony jövedelemszintű piacot. Elemzők szerint a japánok lemaradása úgy 4-5 év, azaz az első olcsó Toyota valamikor 2010 körül jelenhet meg, így a Renaultnak egyelőre nincs félnivalója, de ha a japánok a tőlük megszokott alapossággal járnak el, akkor az évtized végén komoly harc kezdődhet a kispénzű vásárlókért.