Formális átszervezés a Fiatnál

2007.01.23. 13:55

A Fiat Auto ezen túl a Fiat Group Automobiles SpA. névre hallgat, négy részlegét pedig külön cégekbe szervezték Fiat Automobiles SpA., Alfa Romeo Automobiles SpA., Lancia Automobiles SpA. és Fiat Light Commercial Vehicles SpA. néven.

Az eddigi márkafelelősök így ezen túl ügyvezető igazgatók lesznek egy-egy alvállalat élén, bár továbbra is eddigi főnökeiknek jelentenek majd. A Fiat sajtóközleménye meglehetősen sután magyarázza a szervezeti változtatásokat, amelyek elméletben nem lesznek túl nagy hatással az autógyártó működésére. Új vállalati kultúráról, a cég belső szerkezetének karcsúsításáról, és az egyes márkák identitásának hangsúlyozásáról is szó esik benne, de igazán nem teszi érthetőbbé az átszervezést.

Elképzelhető persze, hogy valóban csupán a megfelelő szervezeti kereteket igyekeznek megteremteni a hatékonyabb munkához. A márkák különálló cégekbe szervezése azonban felébresztheti bennünk a gyanút, hogy a Fiat vezetése valamelyik márka eladására készül. Ez az egyetlen olyan lépés, amelyhez feltétlen szükség van a különálló cégekre. Az Alfa Romeo és a Lancia jelenleg bizonyos értelemben egymással konkurál a Fiaton belül, a haszonjármű-üzletág ugyanakkor önmagában is igen vonzó lehet, különösen a Fiat partnere, a PSA Peugeot-Citroën számára, így elvben a három közül bármelyik részleg eladása logikus lépés volna.