Hazai földön az új Corolla

2007.02.01. 15:45

A Toyota Motor Hungary bemutatta a sajtónak a tizedik generációs Corollát.


Galéria - kattintson a képre

Az új modell csak nevében azonos elődjével, új padlólemezt gyúrtak hozzá. Hosszabb, szélesebb, magasabb, mint a kilencedik sorozat szedánja volt, és az adu ász: az alapmodell is i-Pod-dokkolós, mp3-as CD-játszóval készül! A kizárólag lépcsős háttal, négy ajtóval készülő autó kezdetben két benzin- és két dízelmotorral lesz kapható. Az 1,4 literes, 97 lóerős alapmodell ára 3 910 000 forint, az 1,6-os ennél 410, az 1,4-es, szintén kilencven lovas dízel 490 ezer forinttal kerül többe. 5 080 000 forinttól indul a 125 lóerős, kétliteres dízel; ha pedig ehhez megvesszük az 1 040 000 forintos Executive csomagot, megkapjuk a legdrágább széria Corollát, kulcsnélküli nyitás-indítással, fényszórómosóval, menetstabilizálóval, sebességhatárolós tempomattal. A kis dízelhez és a nagy benzineshez kérhető robotizált váltó felára 210 ezer forint.


Galéria - kattintson a képre

Gazdagon kielemzett részletekkel, mérnöki precizitású technikai beszámolóval, lírai élményfestésekkel egyelőre nem szolgálunk Önöknek, mert heteken belül megkapjuk a tesztautót. Addig érjék be néhány felületes benyomással. Az 1,6-os, változó szelepvezérlésű, 124 lóerős benzinessel gurultunk egy kört, és alapvetően tetszett. A helykínálat tényleg bőkezűbb az elődénél, bár a középkonzol sajnos túlzottan betüremkedik a térd szférájába, és a hátsó ülésen 180 centi felett az ember haja már súrolja a plafont. A csomagtér is nőtt, immár 400 literes, de a zsanérok csúnyán belógnak a térbe, és a csomagtérfedél híján van mindenféle fogantyúnak, kapaszkodónak.


Galéria - kattintson a képre

A futómű kellemesnek tűnt, egyszerre pontos és kényelmes, a kormány rásegítés viszont kicsit túl könnyűre sikerült. Az új, szívó- és kipufogóvezérlését egyaránt változtatni képes DVVT-i motor könnyen megbirkózott a biztonságos és csendes, tehát nehéz kasztnival, még ha ehhez az is kellett, hogy 130-nál négyezret pörögjön szegény. Az autóból süt a masszivitás. Majd elválik tíz év múlva, de már most fogadnék rá, hogy az új Corolla is méltó lesz elődjei megbízhatóságához és tartósságához.