Nyolcsebességes váltó készül a BMW számára

2007.02.06. 09:54

Az új automatán a sebességváltó-specialista ZF dolgozik, de úgy néz ki, a szerkezet eleinte kizárólag a BMW legnagyobb modelljeibe kerülhet be.


Ez még a hatsebességes ZF váltó. A BMW-n kívül többek közt a Jaguar és az Audi is használja.

A legfrissebb hírek szerint az első nyolcsebességes váltóval felszerelt BMW a 2009 elejére várható következő hetes lesz, amely így a fokozatok számát tekintve beérheti a Lexus LS-t, és megelőzheti a Mercedes S osztályt. Az új váltó az eddig kiszivárgott információk szerint benzinmotorral kombinálva 3, dízelmotorral 6%-os fogyasztáscsökkenést hozhat, bár ez csak részben köszönhető a két plusz sebességi fokozatnak. A nyolcsebességeshez olyan új megoldásokat fejlesztett ki a ZF, amelyeket a hatsebességes átdolgozásához is felhasználnak, így ez a régebbi váltó is hatékonyabb lesz.

Az autógyártók évtizedekig három és négysebességes automata váltókat alkalmaztak legnagyobb luxusautóikban is, de a váltásokat vezérlő elektronika fejlődésével elkezdtek szaporodni a fokozatok. Az első ötsebességesek még az 1990-es években tűntek fel, majd 2001-ben a ZF és a BMW elkészítette az első hatsebességest, beindítva ezzel a fokozatversenyt. A Mercedes 2003-ban jelentkezett a maga hétsebességes váltójával, amely ma már minden nagyobb modelljükben elérhető, tavaly pedig a Lexus és partnere, a japán Aisin jelentkezett a világ első, személyautóba szerelhető nyolcsebességesével.