Pontiac G8: a második ausztrál

2007.02.07. 11:32

Az új Pontiac egyelőre tanulmánynak hívja a Chicago Auto Show-n bemutatkozó hátsókerék-hajtású szedánt, bár azt maguk is elismerik, hogy sokat már nem változtatnak rajta.


Galéria - kattintson a képre

Ahogy azt már korábban is tudni lehetett, a G8 az új Holden Commodore legújabb változatán alapul, az amerikai piac számára csupán a kormányt helyezték át a bal oldalra, és az autó orrát szabták át, hogy illeszkedjék a Pontiac arculatához. Korábban hasonlóan jártak el az első Ausztráliából származó Pontiac típussal, a GTO -val is, de a nagy kupé csúnyán megbukott , sokak szerint elsősorban azért, mert nem volt eléggé agresszív jelenség.


Galéria - kattintson a képre

Az új Commodore szögletesebb vonásaival eleve férfiasabb, mint a gömbölyded GTO volt, de a GM tervezői láthatóan tanultak is a korábbi hibájukból. A G8 nem csupán a Pontiac kétrészes hűtőrácsát kapta meg, de a motorháztetőre is nagyobb domborítás került, mint az ausztrál eredetié, és erre még két nagy nyílást is vágtak, hogy még sportosabbá tegyék az összhatást. Mindez az első lökhárító középen kettéosztott, széles alsó beömlőnyílásával együtt igazán agresszív arcot kölcsönöz a G8-asnak.


Galéria - kattintson a képre

Az autó többi külső részlete nem különbözik látványosan a Holden Commodore-éitól, ahogy műszaki szempontból is azonos a két autó. A G8-ba is 3,6 literes, 262 lóerős V6-os, vagy hatliteres, 362 lóerős V8-as benzinmotor és öt- vagy hatsebességes automata, illetve hatsebességes kézi váltó kerülhet, akárcsak ausztrál testvérmodelljébe. A futómű és a fékrendszer is azonos a két autón, bár míg a Commodore-ból létezik luxuskivitel is, addig a G8-ast kifejezetten a sportos családi autókat kedvelőknek szánják, így a futómű hangolása az Amerikába szánt modellen valamivel feszesebb lesz.

A G8-ast két okból mutatják be tanulmányautóként. Egyrészt nyilván nem szeretnének úgy járni a GM vezetői, mint a GTO-val, így hagynak lehetőséget maguknak arra, hogy ha a vásárlók reakciója alapján szükségesnek tűnik, változtassanak egyes részleteken. Másrészt az ausztrál Holden egyelőre azzal van elfoglalva, hogy a nemrég bemutatott Commodore iránti igényeket kielégítse, ezért a Pontiac modelljét csak az év végén kezdik el gyártani, a forgalmazás pedig csak 2008 elején indulhat.