Honda i-VTEC

2001.01.25. 23:56

A japánok bemutatták az "intelligens" motort. Ez persze csak marketinges duma, de a motor ha nem is eszesebb, de egy kicsit erősebb, nyomatékosabb, és jóval tisztább lett. A kétliteres négyhengeres 154 lóerejével nem számít különlegesnek, bár puhánynak sem nevezhető, ugyanakkor cseppet sem iszákos, mindössze 7 liter kell neki 100 km-re a Stream nevű kompakt egyterűbe építve. Ráadásul az összes létező károsanyag-kibocsátási szabványt teljesíti. A trükk a változó szelepvezérlés, amely a hagyományos VTEC megoldást - kétféle vezérlőbütyök minden szelephez - egy másik, VTC névre keresztelt bizgentyűvel kombinálja. Ez utóbbi a szelepnyitás időtartamát változtatja fokozatmentesen, az aktuális állapothoz igazodva. Emellett elektronika változtatja a szívócső hosszát. Ezekkel a megoldásokkal tudták elérni, hogy a takarékos motor harapós maradjon. A motor másik különlegessége, hogy szegénykeverékes, ezért a magas nitrogénoxid-emissziót külön NOx katalizátorral kellett csökkenteni, viszont így lehetővé vált, hogy jóval az igen szigorú japán szabványértékek alatt marad a károsanyag-kibocsátás értéke. A Honda szép lassan minden új modelljébe ezt a technológiát építi be, 2005-re az összes típusban különféle méretű i-VTEC motorok dolgoznak majd.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.