A kétajtós hármasokhoz is elkészült a gyári tuningkészlet. A csomag, amellyel a típus bármelyik változata átalakíttatható, elsősorban az autó megjelenését teszi félelmetesebbé, bár az ültetett futómű és az alacsonyabb profilú gumiabroncsok a menettulajdonságokon is változtatnak.
Az M Sport-készlet legfeltűnőbb darabjai az új lökhárítók. Elöl három nagyméretű nyílással, hátul pedig diffúzort imitáló sötétszürke díszbetéttel próbálták látványosabbá tenni az autót, oldalt pedig a küszöbszélesítések, és a 18 vagy 19 hüvelykes felnik jelzik a gyári tuningot. Az átdolgozott futóműnek köszönhetően a hasmagasság 15 mm-rel csökken, ami nemcsak az autó megjelenésének tesz jót, de az alacsonyabb súlypont révén a kanyarstabilitást is javítja valamelyest. A merevebb rugók miatt gyári tuning után a hármas a kormánymozdulatokra is közvetlenebbül reagál,
ugyanakkor jobban is ráz, mint alapkivitelű társai. Belül egyebek közt javított oldaltartású, alcantarával kárpitozott ülésekkel, alumínium hatású díszítőelemekkel, rövidebb váltóbottal, valamint lyukacsos bőr bevonatú váltószoknyával és kézifékkarral igyekeztek megteremteni a hangulatot a száguldozáshoz. A sportcsomaghoz összesen hatféle fényezés tartozhat: vörös, fehér, ezüst, metálzafír, metálkék és garfitszürke-metál.
Az M-csomag hagyományosan igen népszerű a kétajtós 3-as BMW vásárlói közt. Az előző generáció hathengeres változatainak több mint háromnegyedéhez megrendelték, és a BMW arra számít, hogy ez az új generáció esetében sem lesz másként.