Kínában készülhet a Chevrolet Spark

2007.03.02. 15:10

A GM-Daewoo a gyártósorok áttelepítésével szeretné csökkenteni kisebb modelljeinek előállítási költségeit. A tervek szerint a Matiz, illetve Spark néven forgalmazott kisautó utódja lehet az első olyan típus, amelyet már csak Kínában fognak gyártani.

A cég szakemberei szerint nagyjából három évre lesz szükség, mire a kínai üzemek gyártási minősége elérheti a koreai színvonalat, ezért 2010-re várható a teljes áttelepítés befejezése. A GM-Daewoo egyik igazgatója elmondta, hogy az olcsó kínai munkaerő révén nagyjából 20%-kal csökkenthetik a gyártás költségeit, ami épp a legkisebb modelleknél hozza a legnagyobb hasznot. A Sparkot ugyanis csupán 3%-os haszonkulccsal forgalmazzák, így a kínai gyártással még az árak esetleges csökkentése mellett is növelhetik a profitot. Később valószínűleg egyes nagyobb típusainak gyártását is Kínába telepíti a cég: az Aveo és a Lacetti esetében biztosan megéri megtenni egy ilyen lépést.

Ma már több autógyártó is akad, amely egyes típusait kizárólag Kínában készíti. Többek közt a Suzuki és a Hyundai is itt gyártja legolcsóbb autóit, és úgy néz ki, a következő évtizedekben ez a trend csak erősödni fog.