Edag LUV: szárazföldi jacht

2007.03.05. 08:31

A hivatalos bemutató előtt néhány nappal közzétették az óriási pickup fotóit és adatait. A korábbi skicceken nem látszott ilyen egyértelműen, hogy a tanulmány a Mercedes GL közvetlen leszármazottja, ahogy a motorháztető hajópadlót imitáló lakkozott tíkfa betétje, és a karosszéria fából készült díszlécei sem.


Galéria - kattintson a képre

A LUV révén a tervezők lényegében a luxusjachtok eleganciáját igyekeztek átültetni egy közúti járműbe, és ha az autó impozáns megjelenését nézzük, ez sikerült is. Az is kiderült, hogy az egyedi jármű orrába a Brabus által átépített 6,1 literes, V8-as Mercedes-motor került, amely 462 lóerejével 6 másodpercen belül képes 100 km/h-ra gyorsítani az óriást. A maximális sebességet természetesen elektronika korlátozza 250 km/h-ra, de


Galéria - kattintson a képre

erre alighanem szükség is van, hiszen a több tonnás óriást ennél nagyobb sebességnél aligha bírnák el defekt nélkül a 22 hüvelykes felnikre szerelt alacsony profilú gumiabroncsok. Ugyanezen okból van szükség az elképesztő fékrendszerre. A 380 mm-es első és 355 mm-es hátsó féktárcsák, illetve a 12 dugattyús féknyergek egy versenyautónak is becsületére válnának, de egy ilyen óriás biztonságos megállításához szükség is van a csúcstechnikára.

Belegondolni is félelmetes, mit éreznénk, ha ez a guruló luxushajó egyszer csak megjelenne a visszapillantó tükrünkben, de erre szerencsére aligha kerül sor. Ahogy az Edag összes többi tanulmányautója, ez is csupán demonstrációs célokat szolgál. Azt hivatott megmutatni, hogy a német tervezőcég szakemberei akár igazán szokatlan feladatokkal is megbirkóznak.