A Mercedesnél is lesz alkatrészmegosztás

2007.03.05. 12:48

A német gyártó eddig alig használta ki az alkatrészek egységesítésében rejlő lehetőségeket, ám ez a gyakorlat mostantól megváltozik.


Újabb modelljeikben egyre több, más típusokhoz kifejlesztett alkatrészt használnak majd, ahogy ez más gyártóknál már ma is bevett szokás. Ezzel jelentősen csökkenthetik a gyártási költségeket anélkül, hogy az egészből a vásárlók bármit is észrevennének. Korábban a Mercedes csupán a legdrágább alkatrészeket, így a motorokat és sebességváltókat használta több modelljében egyidejűleg, viszont számos, az autó megbontása nélkül nem is látható elemet minden egyes modellhez újra és újra megterveztek. Így nemrég még hat különféle, látszólag alig különböző tetőablakot használtak, de az egyes típusok ülésvázai és elektronikus alkatrészei is sokban különböztek egymástól.

Az egységesítőstől azt várják, hogy a kérdéses alkatrészek gyártási költségei mintegy 25%-kal csökkenhetnek, és a fejlesztés is gyorsabbá és olcsóbbá válhat. Az első típus, amelynél már ezt a módszert is használták, az új C osztály, amely elődjétől, és az aktuális E osztálytól is számos részletmegoldást örökölt.