Opel GTC: Vectra-előzetes?

2007.03.05. 15:05

A múlt héten csupán az Opel tanulmányautó homályos kontúrjait ismerhettük meg, de mára kiderült, hogy mi is bujkált a sötétben. A Grand Turismo Coupé Concept nevű látványos, háromajtós kupé, amelynek ugyan minimális az esélye, hogy eljusson a szériagyártásig, viszont formai megoldásai állítólag már a következő Vectra stílusát vetíti elénk.


Galéria - kattintson a képre

A 4,8 méter hosszú kupé sok tekintetben az 1980-as évek Opel Monza típusát idézi. Külsőre ezt sem mondanánk különösen sportosnak, viszony ugyanúgy hosszában beépített orrmotorral és hátsókerék-hajtással készült, mint az utolsó szériagyártású kétajtós Opel luxusmodellt. A GTC oldalról határozottan elegáns, a tető lágy íve és a hátrafelé enyhén emelkedő övvonal épp annyi dinamikát kölcsönöz a formának, hogy még véletlenül se nézzük az autót messziről valami családi ötajtósnak. Elöl ugyanez a visszafogottság jellemezhetné az összképet, ha a tervezők nem egészítették volna ki a hétköznapi, ferdén metszett első lámpatesteket két fura, fémszínű, függőleges elemmel. Így viszont egész fura képet vág az autó eleje: olyan, mintha egyszerre sírna, és vigyorogna. Hátul a szokásos Opel hátsó lámpákkal találkozunk, bár a cápauszonyt formázó óriási kipufogóvégeknek, és a feltűnő diffúzornak köszönhetően ebből a szögből látszik a legsportosabbnak a jármű.


Galéria - kattintson a képre

A békés felszín persze becsapós: a kupé orrába egy 300 lóerős, 2,8 literes, turbófeltöltős V6-os került, amely 6 másodperc alatt gyorsítja a 4,8 méteres karosszériát 100 km/h-ra, és 250 km/h-s végsebességet biztosít. Tanulmányautó lévén a GM Europe tervezői teletömték a GTC-t mindenféle elektronikus csodával. Van benne parkolókamera, merevlemez a navigációs adatoknak, zeneszámoknak és a beépített feldézeti számítógép egyéb adatainak, illetve parkolást segítő fékrendszer. A legtöbb rendszer hangparancsokkal is vezérelhető. A belső tér amúgy az Opeltől szokatlan módon egész mozgalmas, a jelenlegi Vectra műszerfalának puritán vonásaival még nyomokban sem találkozhatunk.

Nem túl valószínű, hogy a GTC, vagy egy hozzá hasonló nagy kétajtós a közeljövőben megjelenne az Opel kínálatában, viszont itt is jól látszik, hogy a GM Europe-nál megmozdult valami. A formatervező részleget irányító Bryan Nesbitt újabb formákkal kísérletezik, így reménykedhetünk, hogy néhány érdekesebb részlet a tanulmányról hamarosan a szériagyártású Opelekre is átkerül.