Még csak tanulmány a BMW M3-as

2007.03.07. 09:19

A Genfben leleplezett autó a gyáriak szerint is nagyon kevéssé különbözik a későbbi szériamodelltől, de még nem a végleges változat. Részben ezzel magyarázható, hogy a BMW egyelőre meglehetősen szűkszavú.


Galéria - kattintson a képre

Konkrét adatokat egyáltalán nem közöltek, és az autó felépítéséről is csak annyit lehet tudni, hogy az orrába egy nagy fordulatszám elérésére képes, és viszonylag könnyű V8-as motor kerül hagyományos mechanikus váltóval, a tetejét pedig a korábbi M3 CSL típuséhoz hasonlóan karbonszálas műanyagból készítették. Érdekes, hogy a gyári sajtóközlemény a műanyag tető előnyeiről hosszan értekezik, miközben a legizgalmasabb új alkatrésznek, az új V8-as motornak -


Galéria - kattintson a képre

amely a pletykák szerint az M5 V10-esének egy hengerpárral megrövidített leszármazottja lesz - egyetlen sort sem szentel. Az autó külsején a jellegzetesebb változtatások azért jól nyomon követhetők. Az Y-küllős, 19 hüvelykes felnigarnitúra, a nagyméretű első légbeömlők, a motorháztető domborítása, az első kerekek mögött kialakított kopoltyúszerű nyílás és a hátsó lökhárító diffúzoros kialakítása alighanem a szériaváltozaton is hasonló lesz.

A BMW ígérete szerint a végleges M3-asról még az idén megtudhatunk mindent, hiszen a típus forgalmazását még az év vége előtt meg szeretnék kezdeni, sőt, 2008-ra a kabrió változat is elkészülhet.