Toyota Hybrid X: borzalmas üvegkalitka

2007.03.07. 12:51

A japánok európai tervezőstúdiója rég állt elő önálló tanulmányautóval, így csaknem el is felejtettük, hogy az ED2 munkatársai miféle rémtettekre képesek, ha nem fogják le a kezüket az igazgatóságról.


Galéria - kattintson a képre

A Hybrid X nevű tanulmány ismét jó példa arra, amikor a formatervezők annyira szeretnének valami emlékezeteset alkotni, hogy közben megfeledkeznek a formák közti összhangról, amelynek köszönhetően az emberek többsége szépnek lát egy tárgyat. Az alacsony egyterű formával még nem volna baj, és szigorúan elölről, oldalról vagy hátulról nézve még elfogadhatóan is néz ki, de ha egyszerre látjuk az alacsony oldalablakokat és a hosszú hátsó tetőoszlopot a nagy, gömbölyded orral és a hatalmas szélvédővel, vagy a szögletes farrésszel, az olyan érzést kelt, mintha három ember tervezte volna a karosszéria három nézetét, és semelyik sem látta volna a másik kettő munkáját.


Galéria - kattintson a képre

Belül sokkal barátságosabbnak látszik a négyüléses jármű: minden utas különálló ülőhelyet kap, és az óriási tetőablakoknak köszönhetően az alacsony tetővonal ellenére sem valószínű, hogy bent bárkit elfogna a klausztrofóbia. Ráadásul beépített hangulatvilágítással és parfümszóróval tehető még kellemesebbé az utazás. Hybrid X irányítását teljesen elektronikus úton oldották meg, a műszerfal kijelzőit pedig a kormány közepén elhelyezett képernyő helyettesíti, amelyről az aktuális energiafelhasználási sémától a fogyasztáson keresztül a sebességadatokig minden leolvasható.

A Hybrid X akár a jövő Priusa is lehetne: az alapkoncepció határozottan vonzónak tűnik, csak a formaterven kéne még csiszolni, nem is keveset.