Agresszív kompakt tanulmány a Ladától

2007.03.07. 14:32

A legsikeresebb orosz autógyár ritkán látogat el a Genfi Autószalonra, de most jó okuk volt rá. Készítettek egy C nevű tanulmányt meglepően korszerű, és igen agresszív formatervvel, sőt, ha minden igaz, a kor színvonalán álló műszaki tartalommal.


Galéria - kattintson a képre

A kompakt modell külseje persze legfeljebb orosz mércével nevezhető forradalminak: elöl a tavaly bemutatott VW Iroc tanulmány hatszögeltű hűtőmaszkja köszön vissza, hátul pedig a háromajtós Stilóra emlékeztet a Lada, de a azért számos sokkal unalmasabb külsejű autóval találkozhatunk a nagy nyugati vagy távol-keleti gyártók választékában. A sportos kiegészítők is sokat javítanak az összhatáson: a 18 hüvelykes felniktől, az arasznyi sárvédő-szélesítésektől és az ajtók előtti kopoltyúnyílásoktól az orosz tanulmány épp olyan fenyegetően néz ki, mint bármelyik sportkompakt a piacon.


Galéria - kattintson a képre

A formatervnél is érdekesebb azonban, hogy mi van a C lemezei alatt. A 4,208 méter hosszú 1,837 méter széles és 1,548 méter magas háromajtósba egy – egyelőre ismeretlen eredetű – kétliteres motor került, így a gyártó szerint akár a 210 km/h-s sebességet is elérheti. Az autó már arra az új struktúrára épül, amelyet a Magna-Steyr közreműködésével fejlesztenek az Ladánál, és az oroszok szerint biztonsági és kényelmi szempontból is világszínvonalú autók építhetők rá. A tervek szerint később egész típussorozat épülhet ugyanerre a platformra: kompakt csapott hátú, szerdán, kombi és terepjáró korszerű, 1,6-2 literes motorokkal. Ezekkel a típusokkal már nem csak Oroszországban próbál minél több vásárlót meghódítani a vállalat, hanem a Távol-Keleten és Európában is szembe szeretnének szállni az ismertebb konkurenciával.


Galéria - kattintson a képre

Az egyetlen kérdés az, hogy mennyi időt vesz igénybe az új típussorozat kifejlesztése, és a gyártás megindítása. A Kalinával elkövették azt a hibát, hogy évekig halogatták a bemutatóját, teret engedve a konkurenseknek, és elveszítve a lehetséges vásárlók jelentős részét. Ez a Lada gyenge anyagi helyzetének volt köszönhető, de úgy néz ki, az új vezetés gazdag befektetőket is hozott, akik hajlandók fizetni az új típussorozat fejlesztésével és piacra dobásával járó költségeket, így elvben adott a lehetőség, hogy az orosz autógyártó megalapítása óta először valóban versenyképes típusválasztékkal léphessen a vásárlói elé.