Elkészült a végleges utcai F1-es

2007.03.09. 12:06

Tavaly már láttuk a spanyol Tramontana sportkocsi első prototípusát, az idei Genfi Autószalonon azonban már a szériaváltozattal találkozhat a közönség.


Galéria - kattintson a képre

A prototípushoz képest már csak néhány kisebb átalakítást végeztek a formula-autókat idéző, de azoknál sokkal nagyobb és nehezebb, 4,9 méter hosszú, több mint két méter széles és 950 kilogrammos, kétszemélyes sportkocsin. Változtattak például az első légterelőkbe épített lámpák formáján, és egy üvegezett tetőt is készítettek rá, amellyel már inkább egy négykerekű repülőgépkabinra hasonlít a Tramontana.


Galéria - kattintson a képre

A tandemüléses kétszemélyes autó hátuljába két turbófeltöltős V12-es motor - valószínűleg Mercedes-származék - kerül, amely a vásárló igényei szerint többféle teljesítménnyel készül: a leggyengébb kivitel 550, a legerősebb 720 lóerős. A spanyolok talán épp emiatt nem közölték a menetteljesítményekre vonatkozó adatokat. Csupán annyit mondtak, hogy az autó 4 másodpercen belül gyorsul 100 km/h-ra, és a végsebessége 300 km/h feletti, bár ennyit magunk is kikövetkeztettünk volna a teljesítményadatok ismeretében.

A luxuskivitelű utcai versenygép gyártása még az idén megkezdődik, igaz, maximum kisiparinak nevezhető léptékben. Az idén öt példány elkészítését tervezik, de 2008-tól már évi 12 sportkocsi legyártását sem tartják lehetetlennek a cég vezetői.