Globális márka lesz a Chevrolet-ből?

2007.03.12. 14:02

A legnagyobb piacokon már jelen van a GM legismertebb márkája, de a vállalat vezetése állítólag ennél többet szeretne elérni. Amerikai újsághírek szerint az a hosszú távú cél, hogy hosszabb távon a Chevrolet ugyanolyan, világszerte ismert és elismert márkanévvé váljon, mint a Volkswagen vagy a Toyota.

Úgy tudjuk, ennek érdekében többé-kevésbé egységes modellpalettát kezdenek kialakítani. Az egyes típusokat ugyan az egyes piacok igényeinek megfelelően többféle változatban készítik majd, de az átalakítások ellenére ügyelnek az egységes márkaarculat megőrzésére. A távlati cél az, hogy a Chevrolet Európában és Ázsiában is a jelenleginél erősebb piaci pozícióba kerüljön, és az eladásai világszerte elérjék a 6 milliót. Tavaly összesen 4,3 millió Chevrolet került forgalomba, ebből 2,8 millió Észak-Amerikában, és mintegy 1,3 millió Dél-Amerikában, ahol ezen a néven elsősorban különféle Opel típusokat forgalmaznak. A maradék, kb. 200 ezer autó nagyrészt az Európában és Ázsiában forgalmazott, átcímkézett Daewoo típusok közül került ki.

Ez persze elsősorban annak köszönhető, hogy a GM ezeken a piacokon más márkaneveket használ, Európában Opel és Vauxhall, Kínában Buick, Ausztráliában pedig Holden jelzéssel adják el a legtöbb autót. Egyelőre nem tisztázott, mit kezdenek ezekkel az értékes márkanevekkel, hiszen a Chevrolet-t csak ezek rovására lehet előtérbe tolni.