Brabus Widetrack

2007.03.19. 10:20


Galéria - kattintson a képre

Bár a show már véget ért, még mindig akad újdonság, ami eddig valahogy kimaradt a Genfi Autószalonon felbukkant autókról szóló híradásokból. A Brabus új terepjáró-csúcsmodellje, a Brabus Widestar a Mercedes ML 63 AMG modellen alapul, melyet szintén Genfben mutattak be először, de az átalakítás más ML-modellekhez is megrendelhető.
Az elöl és hátul 3,75 cm-rel kiszélesített kerékjáratokba a több darabból álló, 23 colos Brabus Monoblock felniket szereltek, melyek az autó kiállása mellett a stabilitására is jó hatással vannak. A kerekekre 315/25 R23-as gumikat húztak, az új vezérlőmodullal irányított Airmatic légrugós felfüggesztés magassága pedig több mint 2,5 centivel lejjebb állítható. A karosszériapanelek tovább erősítik az ML megszokottnál is masszívabb megjelenését, az új lökhárítók és levegő be- és kilépőnyílásokkal tagolt oldalsó panelek miatt a Widetrack igen sportosan fest. A három légbeömlővel és négy ködlámpával készülő első lökhárító kialakítása csökkenti az első tengelyen keletkező felhajtóerőt, és ezzel tökéletes összhangban áll a négy kitüremkedő kipufogóvéggel és integrált diffúzorral készülő hátsó lökhárító.
A Brabus Widetracknek szüksége is van minden aerodinamikai segítségre, mivel a Brabus szakemberei nem álltak meg a látványos körítésnél. Az alapállapotában 503 lóerős V8-as a B63 S tuningkittel szerelték föl, mely sportlégszűrőből, sportkatalizátorból és módosított motorvezérlő elektronikából áll, és 550 lóerőre emeli a motor teljesítményét és 650 Nm-re nyomatékát. Ennek köszönhetően a modell immár 4,9 másodperc alatt letudja a 0-100 km/h-s sprintet, a Brabus V/max szerkezetének alkalmazásával a végsebesség pedig 250-ről 272 km/h-ra nő.