Bár a show már véget ért, még mindig akad újdonság, ami eddig
valahogy kimaradt a Genfi Autószalonon felbukkant autókról szóló
híradásokból. A Brabus új terepjáró-csúcsmodellje, a Brabus Widestar a
Mercedes ML 63 AMG modellen alapul, melyet szintén Genfben mutattak be
először, de az átalakítás más ML-modellekhez is megrendelhető.
Az elöl és hátul 3,75 cm-rel kiszélesített kerékjáratokba a több
darabból álló, 23 colos Brabus Monoblock felniket szereltek, melyek az
autó kiállása mellett a stabilitására is jó hatással vannak. A
kerekekre 315/25 R23-as gumikat húztak, az új vezérlőmodullal
irányított Airmatic légrugós felfüggesztés magassága pedig több mint
2,5 centivel lejjebb állítható. A karosszériapanelek tovább erősítik az
ML megszokottnál is masszívabb megjelenését, az új lökhárítók és levegő
be- és kilépőnyílásokkal tagolt oldalsó panelek miatt a Widetrack igen
sportosan fest. A három légbeömlővel és négy ködlámpával készülő első
lökhárító kialakítása csökkenti az első tengelyen keletkező
felhajtóerőt, és ezzel tökéletes összhangban áll a négy kitüremkedő
kipufogóvéggel és integrált diffúzorral készülő hátsó lökhárító.
A Brabus Widetracknek szüksége is van minden aerodinamikai
segítségre, mivel a Brabus szakemberei nem álltak meg a látványos
körítésnél. Az alapállapotában 503 lóerős V8-as a B63 S tuningkittel
szerelték föl, mely sportlégszűrőből, sportkatalizátorból és módosított
motorvezérlő elektronikából áll, és 550 lóerőre emeli a motor
teljesítményét és 650 Nm-re nyomatékát. Ennek köszönhetően a
modell immár 4,9 másodperc alatt letudja a 0-100 km/h-s sprintet,
a Brabus V/max szerkezetének alkalmazásával a végsebesség pedig 250-ről
272 km/h-ra nő.