Mindent a BMW M3-as motorjáról

2007.03.22. 10:11

Nem titok többé, hogy mivel hajtják a hármas sorozat csúcsváltozatát. A korábbi pletykáknak megfelelően egy vadonatúj V8-as motort készített a BMW sportrészlege, az M5-ösben és az M6-osban használt V10-es alapján.

A motorblokk két hengerrel rövidebb lett, így a hengerűrtartalom 3999 köbcentiméterre csökkent, viszont a fajlagos teljesítményt növelni tudták, így az M3-as motorjából 420 lóerő szabadulat ki 8300-as percenkénti fordulatszámon. A 400 Nm-es maximális forgatónyomaték is hasonlóan magas fordulaton jelentkezik, de ez nem azt jelenti, hogy a nyolchengeres kis fordulatszámon nyomatékszegény volna: a csúcsérték 85%-a már 2000-es fordulatnál jelentkezik. Jogosan merülhet fel a kérdés bárkiben, hogy miért kellett az M3-as számára új motort készíteni, hiszen a BMW eddig is többféle jól bevált V8-ast gyártott, elég lett volna jól megtuningolni az egyiket. A válasz azonban ugyanilyen kézenfekvő: nem akarták, hogy a nagyobb motor orrnehézzé tegye az autót. Az új nyolchengeressel ez a veszély aligha áll fenn: a tömege a könnyűfém és műanyag alkatrészeknek köszönhetően csupán 202 kilogramm.

A kompakt V8-ast először az ősszel bemutatkozó M3 Coupéban lehet majd kipróbálni, de a pletykák szerint az új M3-asból ismét lesz kabrió, szedán és kombi karosszériás változat is, ugyanezzel a nyolchengeres motorral.