A hibridek adják el a Lexust Európában

2007.03.22. 13:40

Úgy néz ki, a benzin-elektromos modellek hozhatják meg a rég várt áttörést a Toyota luxusmárkája számára Európában. A Lexus az elmúlt 18 évben a német luxusautó-gyártók erős konkurensévé nőtte ki magát Észak-Amerikában, de Európában csak mostanság kezdtek növekedni az eladások. A tavaly hivatalosan eladott 36 600 autó ugyan még nem mérhető a BMW, a Mercedes, az Audi vagy a Volvo európai eredményeihez, de így is 72%-os növekedést jelent, és ez a Lexus értékelése szerint nagyrészt a hibrideknek köszönhető, ugyanis minden negyedik eladott autójuk vagy RX400h vagy GS450h volt.

A hibrid hajtás számos előnyös tulajdonsága - többek közt a villanymotor tengernyi nyomatékának köszönhető spontán gyorsítási képessége, valamint takarékossága és környezetbarát mivolta - miatt Európában is egyre több vásárló számára válik vonzóvá. A német konkurencia ugyanakkor ezen a területen még csupán a kísérleteknél tart, miközben a Lexus már kiforrott típusokat kínál. Így elképzelhető, hogy négy-öt év múlva a Toyota luxusmárkája épp ennek a technológiának köszönhetően válik lényeges tényezővé az európai prémium szegmensben.