Honda Civic Type-R szedán karosszériával

2007.03.30. 12:41

Az unalmasabb külső erősebb motorral párosul a Civic legújabb, Japánba szánt sportváltozatában.


Galéria - kattintson a képre

Míg az európai Type-R épp hozza az elődje teljesítményét, azaz papíron 201 lóerős, addig a négyajtós kivitelbe szerelt K20A jelzésű kétliteres négyhengeres maximum 225 lóerőt adhat le 8000-es percenkénti fordulatszámon, 215 Nm-es csúcsnyomatéka pedig 6100-as fordulaton jelentkezik. Nem tudjuk, hogy a teljesítménykülönbség szándékos-e, vagy csak az egyes piacokon érvényes környezetvédelmi normák eltéréséből fakad-e, bár az előbbi feltételezést erősíti, hogy az S2000-es ugyanekkora motorja 240 lóerős Európában és Japánban egyaránt.


Galéria - kattintson a képre

Sajnos eddig nem derült ki, hogy a szedán karosszériás Type-R gyorsabb-e, és ha igen, mennyivel, mint európai névrokona. Az autó műszaki megoldásainak listája azonban sokat sejtet. A kétliteres motorhoz hatsebességes, sűrűn áttételezett kézi váltó kapcsolódik, a fékezésről pedig 17 hüvelykes féktárcsák és négydugattyús féknyergek gondoskodnak. Az autóra 18 hüvelykes keréktárcsákat szerelnek, bár kisebbeket a fékek miatt nem is nagyon lehetne. Láthatóan az autó külsejét is igyekeztek feldobni, új lökhárítókkal, jelzésértékű szélesítésekkel a sárvédők ívein, és persze vörös hátterű Honda-jelvényekkel, de a négyajtós Civic arányain nem segíthettek, így az autó valószínűleg sokkal gyorsabb, mint amilyennek látszik.

Ez a mi számunkra persze nem okozhat gondot, hiszen a négyajtós Type-R nem exportra készül, így legfeljebb néhány tucat kerülhet belőle Európába.