Őrségváltás: lecserélik a Jeep Cherokeet

2007.04.05. 10:16

A családi terepjáró nemcsak külsőleg változott sokat, a Chrysler mérnökei az utolsó csavarig áttervezték a típust.


Galéria - kattintson a képre

Az új Cherokee – vagy ahogy Amerikában ismerik, a Liberty – a Commander stílusát örökölte. A karosszéria egész dobozszerűen szögletes lett, és a korábbi kerek fényszórókat is a nagy testvéréhez hasonló ötszögletű lámpákra cserélték. A hétlyukú hűtőrács, a trapézforma sárvédők, és a jellegzetes arányok révén ugyanakkor az Cherokeeról sem nehéz megállapítani, hogy a Jeep választékából való. Az egyszerű, szögletes formavilág az autó belsejére is jellemző. A műszerfalat és az üléseket már-már az unalomig egyszerűsítették, bár néhány fémszínű díszítőelemmel, és a belső burkolatok két színárnyalatával azért igyekeztek oldani a katonás hangulatot.


Galéria - kattintson a képre

Az új Cherokee egyik legvonzóbb újdonságaként említik az utastér teljes hosszában végighúzódó vászontetőt, bár a megoldás a képek alapján nem tűnik tökéletesnek. Kinyitva hátul egy vaskos merevítő lóg be a kilátásba, az első utasok felett pedig a harmonikaszerűen összehúzott vászonburkolat állja a levegő útját, így a megoldás nagyjából annyit ér, mint egy nagyobbacska napfénytető a hátsó ülések felett.


Galéria - kattintson a képre

A tervezők nem csak a karosszériát alakították át: talán az elődmodell stabilitási problémái miatt teljesen új futóművet terveztek a Cherokeenak. Elöl független felfüggesztést találunk, ahogy korábban is, hátulra pedig öt lengőkaros futóművet szerelnek. Ez ugyan kevésbé praktikus nehéz terepen, mint az elődnél használt merev tengely, de épített úton sokkal kényelmesebbé és stabilabbá teszi az autót. A vásárlók többsége amúgy sem megy terepre soha, aki pedig dagonyázni venne tágas, családi Jeepet, annak most már ott a Wrangler Unlimited, így az új futómű alighanem jó választás.

A terepjárásról persze az új Cherokee vásárlóinak sem kell teljesen lemondaniuk. A Cherokee kétféle összkerékhajtással is kapható: a Selec-Trac II állandó összkerékhajtást kínál, míg a Command-Trac működésébe a vezető is beleszólhat. A típus egyetlen részlete, amelyhez nem nyúltak, a jól bevált 3,7 literes, 210 lóerős, hathengeres benzinmotor. Eleinte csak ezzel lesz kapható a Cherokee, de dízelmotort is ígérnek, igaz, ez legkorábban 2008-ban mutatkozhat be.