Chevrolet Volt üzemanyagcellával

2007.04.20. 14:36

A General Motors Sanghajban másodszor is bemutatta a Volt hibrid tanulmányt, de a detroiti első bemutató óta kissé átalakították az autó hajtásláncát.


Galéria - kattintson a képre

Az első kivitelben egy apró alkohol-benzin keverékkel működtetett turbómotor segített mozgásban tartani az autót, ha elfogyna a hálózatról is tölthető akkumulátorok energiája. A Kínában leleplezett modellben azonban már üzemanyagcellával érik el ugyanezt. A GM ötödik generációs hidrogénüzemű üzemanyagcellája már semmivel sem nagyobb, mint egy szokványos négyhengeres benzinmotor és egy automata váltó együtt – az előző generáció azonos teljesítménynél még dupla ekkora volt –, így viszonylag egyszerűen el tudták helyezni a Volt tanulmányban a belsőégésű motor helyén.

A második Volt hatótávolsága valamelyest csökkent: tisztán elektromos hajtással úgy 64 helyett csak 32 km megtételére alkalmas, és az üzemanyagcella működtetésével is csak 480 kilométer a hatótávolsága a korábbi 1000 helyett. Ezek az értékek azonban még mindig bőven megfelelnek a legtöbb átlagos család igényeinek, és az autó ezúttal már csak vizet ereget a levegőbe, káros égéstermékeket nem.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.