Weber sportkocsi: ronda, de villámgyors

2007.04.28. 13:31

Leesett az állunk, mikor megláttuk a svájci sportautó első fotóit. Már a vázlatok alapján sem tűnt valami szépnek, de élőben elképesztően... érdekes.


Galéria - kattintson a képre

Valahogy olyan érzést kelt, mint a papírból kivágható autók, ahol az eredetileg kerek formák egyszerű geometriai alakzatokká egyszerűsödnek. Az alacsony, éles peremű tető, a szélvédő furán homorú felső széle, az esetlenül szögletes kocsitest, és a ráapplikált, láthatóan elegánsnak szánt kétrészes első hűtőmaszk miatt a Weber névtelen sportautója olyan, mintha valaki viccből csinálta volna, hogy kifigurázza a többi méregdrága sportkocsit.


Galéria - kattintson a képre

Viccről persze szó sincs. Az ormótlan lemezek alá egy 900 lóerős, hétliteres V8-as motort bújtattak, amely szekvenciális sebességváltón keresztül mind a négy kereket hajtja. Ráadásul a 4,5 méter hosszú, 1,15 méter magas és 2,04 méter széles jószág csupán 1,1 tonnát nyom, így elvileg 2,5 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, végsebessége pedig 400 km/h körül alakul. A megfelelő lassulásról 12 dugattyús féknyergek és kerámia féktárcsák gondoskodnak, nagy sebességnél pedig hidraulika emeli ki a hátsó légterelőt a karosszéria síkjából.

Ráadásul a Weber sportkocsi felszereltsége is teljes. Egyebek közt fedélzeti számítógép, drága hangrendszer, automata klímaberendezés, navigációs rendszer és menetstabilizáló elektronika is van benne, hogy csak néhány fontosabbat említsünk. Az autó árát sajnos egyelőre nem árulták el, de az egyetlen reményük, hogy olcsóbban adják, mint a legtöbb konkurenst, ha már egyszer megspórolták egy jobb formatervező alkalmazását.