Kétfeltöltős VW-motor harmadszor

2007.05.02. 10:33

Az 1,4 literes TSI motor újabb változatát készül bemutatni a Volkswagen, amely ismét gyengébb lesz, viszont nyomatékos és keveset fogyaszt.

A komplikált felépítés megmaradt: az apró motort továbbra is együtt táplálja sűrített levegővel egy mechanikus kompresszor és egy turbófeltöltő. Az eddigi TSI motorok a teljesítményükkel tűntek ki a szokványos négyhengeresek sorából. 170, de még 140 lóerő is meglepően soknak tűnik egy 1,4 literes négyhengerestől, a harmadik kivitel 122 lóereje már sokkal kevésbé feltűnő. Ugyanakkor az 1500-as percenkénti fordulatszámtól jelentkező 200 Nm-es csúcsnyomaték kellemes mindennapi használhatóságot ígér a hasonló teljesítményű szívómotorokhoz képest, és a gyáriak szerint akár 5,9 liter benzinnel is beéri 100 km-en. A mérsékelt étvágy persze nem csak a motor érdeme: készítettek hozzá egy, a korábbiaknál olcsóbban előállítható, mindössze 250 Nm-es teherbírású, de hét sebességes DSG váltót is, és az egészet a Polo viszonylag kicsi és könnyű karosszériájába építik be elsőként, így a fogyasztási adat is a kisautóra vonatkozik.

Ugyanakkor aligha kétséges, hogy a többi TSI motorhoz hasonlóan ezzel a csökkentett teljesítményű kivitellel is találkozhatunk majd nagyobb és drágább Volkswagenekben, amilyen a Golf vagy a Passat, ahol a régebbi, 1,6 literes FSI motort válthatja ki az erősebb és nyomatékosabb kétfeltöltős négyhengeres.