TT Clubsport Quattro: széllelbélelt Audi tanulmány

2007.05.16. 15:03

Európa egyik legnagyobb Golf GTI találkozóján mutatják be a TT Roadster alacsony szélvédős változatát, persze csak koncepcióautóként.


Galéria - kattintson a képre

Az Audi tervezői úgy készítettek igazán látványos show-autót a nyitott sportkocsiból, hogy a karosszéria lemezeit egyáltalán nem módosították. Arasznyi magas szélvédővel, az ülések mögötti kétpúpú speedster-idommal, átalakított első lökhárítóval, vaskos sárvédő- és küszöbszélesítésekkel és 20 hüvelykes felnikkel sikerült egész egyedivé tenni a Győrben készülő sportkocsit. A motorházba az Audi S3-as kétliteres turbós négyhengerese került, de a tervezők nem elégedtek meg a motor 265 lóerejével: a feltöltőt nagyobbra cserélték,


így a maximális teljesítmény 300 lóerőre nőtt. A brutális erejű motorhoz dupla kuplungos S-Tronic váltót és állandó összkerék-hajtású erőátviteli rendszert illesztettek, a fék hatékonyságát pedig a gyáriaknál nagyobb kerámia tárcsákkal növelték meg. Az autó kanyarstabilitását a 265/30-as gumiabroncsok mellett a gyárinál 80 mm-rel szélesebb nyomtávú futómű is tovább növeli.

A TT Clubsport Quattro természetesen egyedi példány marad. Azért készítették, hogy az Ausztriában megrendezésre kerülő Wörtherseetreffen közönségének is megmutassák, milyen lehetőségek rejlenek az Audi TT-ben. A híres találkozó kiváló lehetőség a típus reklámozására, de egy szokványos TT-re aligha figyelt volna fel bárki az átépített, nem ritkán két méter széles, több száz lóerős Volkswagenek és Audik tengerében.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.