A világ legdrágább Ferrarija

2007.05.22. 12:48

Több mint 6,8 millió euróért kelt el egy aukción az 1962-es versenyautó. A Ferrari 330 TRI/LM Testa Rossa Spyder annak idején már megtette a magáét a maranellói cég hírnevének öregbítése érdekében: ezzel az autóval nyerte meg Phil Hill és Olivier Gendebien a '62-es 24 órás versenyt Le Mansban.


Galéria - kattintson a képre

Akkor még senki nem sejthette, hogy mekkora érték lesz az autó 45 évvel később. A Sotheby's aukciós ház Ferrari-árverésén, az olasz sportkocsigyártó főhadiszállásán egy névtelenségbe burkolódzó telefonos licitáló egész pontosan 6,875 millió eurót, azaz napi árfolyamon számolva 1,703 milliárd forintot kínált az autóért. Ezzel ugyan még mindig nem sikerült utolérni a Bugatti 41 Royal Sports Coupé 1987-es árát ? azért az autóért 11 millió dollárt, azaz mai árfolyamon 8,1 millió eurót adtak ? de erős a gyanúnk, hogy a Ferrari az árával is dobogós helyen végezne.


Galéria - kattintson a képre

A 330 TRI/LM Ferrari viszonylatban nem tűnik különösebben szépnek ? tipikus, a célszerűségnek alárendelt versenygép ? de a képességei ma is lenyűgözőek. Négyliteres, hat karburátoros 390 lóerős V12-es motor hajtja, a váltója öt sebességes, elöl és hátul egyaránt független felfüggesztésű, és négy tárcsafék lassítja. Amitől ilyen értékes lehet, az mégis inkább a történeti jelentősége: ez az Testa Rossa sorozat utolsó darabja, és az utolsó orrmotoros Ferrari prototípus-versenyautó, azaz fajtájának legutolsó, így talán legkiforrottabb példánya. Ráadásul a kérdéses típusból csupán ez az egy ? a 0808-as alvázszámú ? példány készült, így nem csoda, ha a nagy gyűjtemények gazdái ölték érte egymást az árverésen.

És ez a Testa Rossa csak a cseresznye a hab tetején!

Orosz Péter

A Marenellóban rendezett aukción ezen az autón kívül még 27 másikat értékesítettek, összesen 45,3 millió dollárért (ami közel 8,5 milliárd forint). Voltak köztük ehhez a Testa Rossához hasonló, hosszútávú versenyekre épített versenyautók , utcai autók , Formula–1 autók , prototípusok , sőt, még a nemrég véget ért, 20 000 mérföldes Ferrari Panamerican túra egyik 599 GTB-je is. Ha érdeklik a régi Ferrarik, a Hemmings Auto Blogs az elmúlt hat hétben egy hosszú sorozat keretében bemutatta az összeset. A történet egy 1953-as Ferrari 340/375 MM Competition Berlinettával kezdődik, itt .