Műszaki szempontból semmi akadálya, hogy a Corolla utódjából elkészítsék a piac legerősebb kompakt modelljét.
A típus egyik fejlesztője, Soichiro Okuda szerint ugyanis eleve úgy tervezték az Aurist – és persze négyajtós testvérét, a Corollát is – hogy az orrába akár egy 3,5 literes V6-os motor is gond nélkül beférjen. Ráadásul összkerék-hajtású erőátviteli rendszer is van az autóhoz, igaz, ezt egyelőre csak Japánban forgalmazzák. Így különösebb erőlködés nélkül elkészíthetik a VW Golf R32-es japán konkurensét. Csupán össze kell szedni az alkatrészeket a polcokról: a japán Corolla összkerék-hajtását, a Camry 272 lóerős, 3,5 literes V6-osát, keríteni egy megfelelő váltót amely összeköti a kettőt az Auris rövid testében, és egy picit összehangolni az egészet. A lehetőség persze nem jelenti azt, hogy a japánok biztosan piacra is dobnak egy efféle szörnyeteget, de állítólag napirenden van a kérdés, hiszen a kompakt Toyoták közül egyelőre hiányoznak a sportos változatok. Ilyenre pedig szükség van, ha másért nem, a fiatalos imázs kialakítása érdekében.
A V6-os Auris, illetve Corolla elsődleges piaca Észak-Amerika lehet, míg Európában az legsportosabb Auris az összkerék-hajtás mellé inkább valami erősebb turbódízelt, vagy nagy fordulatszámú négyhengeres benzinmotort kaphat.