Igazi műszaki csemegének ígérkezik a Mercedes új roadstere, amely az év második felére várható. Az alumínium, és a különféle műanyagok széleskörű felhasználásával a korábbinál lágyabb vonalvezetésű autó mintegy 200 kilóval könnyebb lesz elődjénél, annak ellenére, valamivel hosszabb, és szélesebb is lesz annál. A képen jól látszik, hogy a korábbi vászontetős megoldás helyét az SLK-ban bemutatott összecsukható keménytető veszi át. Az igazi érdekességek azonban belül találhatók. Az SL Bosch rendszerű elektrohidraulikus fékrendszert kap, amely nagyobb fékerőt biztosít, mint a korábbi megoldások, és csökkenti a fading-jelenséget is. Sprotos autóknál igazi ritkaság a pneumatikus rugózás, amely lehetővé teszi az autó hasmagasságának változtatását az igényeknek megfelelően. A biztonságot az elődnél is alkalmazott, baleset esetén előugró bukócső, és persze számtalan légzsák biztosítja. Az autó eleinte 3,2 literes V6-os (224 LE), 5 literes V8-as (300 LE) és 6 literes V12-es motorral készül, a telhetetlenek pedig megrendelhetik az 5,5 literes, feltöltős AMG V8-assal is. 2003-tól egy vadiúj V10-es is megjelenik a kínálatban, ám a tervezett 5,8 literes, 500 lovas biturbó változatot a hírek szerint törlik a programból, mivel így az SL túl közel kerülne az SLR szuper-sportkocsihoz.