Új Jaguar-vevőjelöltek a láthatáron

2007.06.15. 13:25

Szinte naponta olvashatunk arról, hogy ki mindenki szeretné megvenni a Ford luxusmárkáit. Néhány hete a Volvo eladása került szóba, most viszont a Jaguar és a Land Rover márkáké egy csomagban. A nemzetközi sajtó a héten két lehetséges vásárlóról is cikkezett, bár mindkét pletyka meglehetősen valószerűtlenül hangzik.

Az egyik verzió szerint az olasz Fiat venné meg a Jaguart és a Land Rovert. Már az ötlet is furcsa, hiszen a Fiatnak épp most sikerült kimásznia története legnagyobb pénzügyi kríziséből, és úgy néz ki, jelenleg arra is alig van pénze, hogy a meglevő márkáinak kínálatát kielégítő tempóban frissítse. A pletyka mögött az a felismerés húzódik meg, hogy a Fiat kínálatából hiányosnak a terepjárók, és az Alfa Romeo, illetve a Lancia presztízse sem mérhető a német luxusautó-gyártókéhoz. Ugyanakkor igazán valószínűtlen, hogy az olaszok képesek volnának összekaparni a felvásárláshoz szükséges 6-8 milliárd dollárt, és utána még a veszteséges márkák felvirágoztatására is maradna pénzük.


Egy másik újsághír szerint a Chryslert nemrég felvásárló Cerberus Capital érdeklődik a Jaguar és a Land Rover iránt. Ez sem több, mint spekuláció, és úgy véljük, a bekövetkezésének esélye szintén egész minimális. A Cerberus épp most fektetett több milliárd dollárt a veszteséges Chrysler csoportba, amellyel az autógyártás szinte minden szegmensében eredményes lehet: ott a terepjárókat gyártó Jeep, az elegánsabb típusokat készítő Chrysler és a sportosabb, illetve olcsóbb árfekvésű modelleket előállító Dodge. Így aligha van szükségük két újabb márkára, amelyek a következő egy-két évben biztosan csak vinnék a pénzt.

A Fordnál ha nem is túl határozottan, de újra és újra cáfolják, hogy el akarnák adni a Jaguar, a Land Rover vagy a Volvo márkák bármelyikét, bár már megtanulhattuk, hogy a tagadás semmit nem jelent. A DaimlerChrysler vezetősége is így tett, majd váratlanul bejelentette, hogy megválik a Chryslertől.