Radical SR8 LM: profi versenygép amatőröknek

2007.07.05. 16:07

Állítólag egy Le Mans prototípussal is könnyedén felveszi a versenyt az apró brit pályagép, pedig nyers teljesítménye sokkal kevesebbet ígér.

A Radical SR8-as eddig is közkedvelt volt a klubversenyzők között, megfizethető ára, kompakt méretei, könnyű állíthatósága és gyorsasága miatt, az LM változat azonban a korábbiaknál is komolyabb teljesítményű. A 2004-ben bemutatott alapváltozatba két 1300-as Suzuki motorkerékpár-motorból épített 2,6 literes, 350 lóerős V8-as kerül, az LM motorja azonban már 2,8 literes, és 455 lóerőt ad le 10 500-as fordulatszámon. Ráadásul a motor csupán 88 kilogrammot nyom, de az egész autó tömege sem éri el a 600 kilogrammot. Az SR8 LM emellett a kormány mögötti fülekkel kapcsolható szekvenciális, robotizált váltót kapott, így a tesztelők szerint olyan érzés vezetni, mint egy F1-es versenyautót.

Hasonló képességű autók persze tucatszám léteznek, a Radical az ára miatt különleges. 89 ezer angol fontot, azaz átszámítva 32,5 millió forintot kérnek érte, kevesebb, mint a felét egy igazi LMP2-es prototípus árának. Az SR8 LM nyilván így sem lesz tömegjelenség, de nyilván számos privát csapat és amatőr versenyző választja majd hegyi vagy lokális pályaversenyzésre.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.