Lezárult az utóbbi évek egyik legszerencsétlenebb autóipari együttműködése: BMW eladta a brazil gyár 50%-át egykori partnerének, a Chryslernek, így az amerikai gyártó egyedül kereshet új tulajdonost az üzem számára.
A Tritec motorokat a BMW az első generációs Minikben használta, de a modellfrissítés óta a PSA-val közösen használt új motorcsaládot építik a drága kisautókba. A Chrysler a PT Cruiserben még használja az 1,6 literes négyhengereseket, de már nem sokáig: az amerikai cég inkább a Mitsubishi és a Hyundai segítségével kialakított új négyhengeres motorcsalád tagjait építi kisebb típusaiba. Így a Tritec motorgyárnak megpróbálnak új tulajdonost keresni.
Állítólag van is jelentkező bőven: a Reuters értesülései szerint több kínai autógyártó is érdeklődik, ami nem is csoda, hiszen a Tritec motor megfelel az összes európai, amerikai és japán környezetvédelmi előírásnak, és az üzemben akár 250 ezer négyhengeres is elkészíthető évente.