Maserati Quattroporte GT S: luxuskocsi sportzakóban

2007.08.29. 09:49


Galéria - kattintson a képre

Napjaink legfényűzőbb olasz luxusautójából igazi sportszedánt készítettek a Maserati mérnökei, igaz, másképp fogtak hozzá a feladathoz, mint német kollégáik szoktak. Erősebb motorra, új váltóra nem költöttek feleslegesen: a Quattroporte 400 lóerős V8-asa még a hatsebességes automata váltóval is bőven több mint elég, és az olaszok tudják, hogy az igazi sportosság nem a lóerőkön múlik. Inkább a futóművet, a fékrendszert, és persze az autó külsejét vették kezelésbe, hogy a látvány és a vezetési élmény igazán sportos legyen.

A Quattroporte Sport GT S mindenek előtt ültetett futóművet kapott: a luxusautó elöl 10, hátul pedig 25 mm-rel került közelebb az úthoz, és ennek megfelelően merevebb rugókat, illetve keményebbre hangolt lengéscsillapítókat kapott az autó.


Galéria - kattintson a képre

Ráadásul a kerekeket is kicserélték: elöl 245/35-ös, hátul pedig 295/30-as gumiabroncsok kerültek a különleges, hétküllős, 20 hüvelykes felnikre. A fékrendszert a Brembo segítségével alakították át: a szokásos, egy darabből öntött féktárcsákat kétrészes, acélből és alumíniumból készült darabokra cserélték, amelyek állítólag kevésbé hajlamosak a túlmelegedésre, és ezzel a fékhatás-csökkenésre.

A karosszéria formáján nem változtattak, így csupán a fekete fényezés, a fekete ablakkeretek és kipufogóvégek, valamint a sötétebb árnyalatú krómozott díszítőelemek alapján különböztethető meg a GT S a többi Quattroportétól. Belül is viszonylag visszafogottak a változások: jobb oldaltartású első ülések, Alcantara kárpitozás, és a műszerfal alumínium, illetve karbonszálas műanyag betétei hivatottak megteremteni a sportos hangulatot a négyajtós nagykocsiban.