Négycsillagos a Renault Twingo töréstesztje

2007.08.29. 11:51

A franciák új kisautójának EuroNCAP minősítése elfogadható, mégis csalódást kelt a Renault korábbi eredményeinek tükrében.

A második generációs Twingo a megszerezhető 37-ből csupán 28 pontot gyűjtött be, ami főként a frontális ütközési teszten mutatott átlagos teljesítményének köszönhető. A sofőr mellkasa és lábai ugyanis meglehetősen nagy terhelést kapnak a becsapódás során, az utastérbe türemkedő műszerfal miatt. Oldalütközésnél ugyanakkor kiválóan teljesített a kisautó. A gyermekvédelmi tesztet el sem tudták végezni az EuroNCAP szakemberei, mert a Renault által ajánlott gyereküléseket nem tudták megfelelően rögzíteni az autóban. A gyalogosgázolást szimuláló tesztben sem brillírozott a Twingo: túl keménynek bizonyult a motorháztető, ezért csak két csillagot kapott.

A Renault korábban már többször megmutatta, hogy képes kiváló biztonságú autókat építeni. Ugyanakkor a Dacia Logan tesztjei kapcsán az is kiderült, hogy a spórolás a biztonság rovására megy – és láthatóan ugyanez érvényes a Twingo esetében is. Az új kisautót a költséghatékonyság jegyében a Clio előző generációjának alkatrészei köré tervezték, így alighanem számos olyan kompromisszumot kellett kötniük a tervezőknek, amelyekkel az ár mellett a biztonsági szint is csökkent.

A négy csillagos eredmény persze nem tragikusan rossz, megfelel a kategória átlagának, de már több gyártó – köztük a Modus révén maga a Renault is – bizonyította, hogy egy városi mini is lehet ennél sokkal biztonságosabb.