A Renaultnak nem kell a Volvo

2007.08.30. 13:14

Nem valószínű, hogy a francia gyártó ajánlatot tesz a Ford prémium-márkájára. A Renault-Nissan vezérigazgatójának legutóbbi nyilatkozatából legalábbis erre következtethetünk.

"A Renaultnak most új termékekre és technológiákra van szüksége, nem egy új márkanévre" – mondta Carlos Ghosn, de rögtön hozzátette, hogy egyetlen lehetőséget sem zárhatnak ki teljesen. Ghosn szavaiból ugyanakkor az is kiderült, hogy korábban szó volt a két cég vezetői közt a Volvo felvásárlásáról, csakhogy akkor a Ford túl nagy összeget kért svéd leányvállalatáért. A Ford eddig azt sem volt hajlandó megerősíteni, hogy eladná a Volvót, de egyértelmű, hogy a jelenlegi krízishelyzetben minden lehetőséget megragadnak, amivel csökkenthetik sok milliárdos éves veszteségüket.

Nyilvánvaló, hogy a svéd márkától csak igen magas áron válna meg a cég, hiszen a Volvo épp a fénykorát éli: korszerű típusválasztékával szélesebb vásárlóréteg elérésére képes, mint korábban bármikor, és anyacégével ellentétben jelentős nyereséggel működik.