Vége a BMW-PSA együttműködésnek?

2007.10.01. 10:14

A BMW fejlesztési igazgatója szerint gyakorlatilag lezárult a közös motorfejlesztés, bár a két gyártó útjai hivatalosan még nem váltak el.

Klaus Draeger egy német szaklapnak nyilatkozva elmondta, hogy a korábbi tervekkel ellentétben a négyhengeres benzinmotorok közös fejlesztését nem folytatják, annak ellenére, hogy a Mini típusokba és a Peugeot kisebb modelljeibe épített 1,4 és 1,6 literes motorok egyértelműen jól sikerültek. A szakítás állítólag a Peugeot-Citroën vezetésének köszönhető, amely igen drágának találta a közösen tervezett motorok előállítását, ezért inkább elállt a folytatástól.

A változó szelepvezérlésű négyhengeresek lényegében a BMW és a Chrysler közös Tritec motorcsaládjának továbbfejlesztéséből születtek, így a PSA gyakorlatilag kész motorokat kapott, csupán a gyártás megszervezésével és a befektetés megtérüléséhez szükséges példányszám biztosításával járult hozzá a Mini második generációjába szánt motorok elkészítéséhez. A francia partner visszalépése elsősorban a BMW számára lehet rossz hír, hiszen az együttműködés elsősorban a németeknek volt fontos: csak egy külső partner bevonásával tudták biztosítani, hogy a Mini motorjai korszerűek, mégis olcsón előállíthatók lehessenek.

A legfrissebb pletykák szerint a BMW következő partnere a Mercedes lehet, amely hasonló problémákkal küzd az A és B osztályba szánt motorok magas fejlesztési költségei, és alacsony példányszáma miatt.