Mazda Taiki: a Wankel-kupék jövője?

2007.10.02. 11:24

A Tokióban bemutatkozó tanulmány kívül és belül egyaránt igazán érdekes megoldásokat hordoz.


Galéria - kattintson a képre

A Taiki orr-részén még nem lepődnénk meg olyan nagyon – a stílus ugyanaz, mint a Nagare, a Ryuga vagy a Hakaze tanulmányok esetében – de a folytatás tényleg megdöbbentő. Az autó alját olyan meredek ívben görbítették felfelé, mintha csónak volna, és hátrafelé keskenyedik is a karosszéria, olyannyira, hogy a hátsó kerekek teljesen kívül esnek rajta. Mindez persze nem céltalan játszadozás: így a karosszéria keresztmetszete egy fordított szárnyprofilt alkot, azaz külön erre a célra felszerelt nagy légellenállású spoilerek nélkül is jelentős leszorítóerőt termel. A Taiki fura altestéhez rövid, teljesen üvegezett kabintető tartozik, amelytől az összhatás még inkább futurisztikus lett.


Galéria - kattintson a képre

A jellegzetes formák alatt a Mazda RX sorozat hajtásláncának továbbfejlesztett változatát találjuk. A legnagyobb újítás a 16X jelzésű kéttárcsás kísérleti Wankel-motor, amellyel évtizedek óta először tér el a Mazda a jól bevált 654 köbcentis kamratérfogatú építőelemektől. Az új, 800 köbcentis tárcsák állítólag jobb termikus hatásfokot, így a korábbiaknál nagyobb teljesítményt és nyomatékot, de kisebb fogyasztást eredményeznek. Pontos adatokkal egyelőre nem találkoztunk, de ez a tanulmánynak az az újítása, amely később valószínűleg a szériagyártású Wankel-Mazdákban is felbukkan majd.

A Taiki mellett a japán gyártó az új Mazda6-os japán változatát, az Atenzát, és egy Mazda5-ösön alapuló környezetbarát tanulmányt, a Premacy Hydrogen RE Hybridet is bemutatja az október végén kezdődő Tokyo Motor Show-n.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.