Elkészült a négyajtós BMW M3-as

2007.10.08. 12:25

Egy generációnyi kihagyás után ismét kapható lesz az M3-as szedán karosszériával is, a száguldani vágyó családapák legnagyobb örömére.


Galéria - kattintson a képre

A BMW részéről logikus lépés a négyajtós M3-as bemutatása: a típus legfontosabb ellenfelei – az Audi RS4-es és a Mercedes C63 AMG – szedán karosszériával készülnek, így korábban számos vásárlót engedtek át harc nélkül a konkurenciának, akik a kupé két ajtajával járó kényelmetlenségeket nem vállalták.


Galéria - kattintson a képre

Az M3 szedán ugyanúgy különbözik a kupé változattól, mint a 3-as sorozat két- és négyajtós kivitelei egymástól. A hajtáslánc és a futómű gyakorlatilag azonos a két típus esetében, de a karosszériák csak formatervükben emlékeztetnek egymásra, szerkezetileg teljesen eltérőek. A tervezők persze igyekezték kiemelni a rokonságot, így a családi M3-as hasonló lökhárítókat kapott, mint a kupé, a sárvédőszélesítések és a négy csőben végződő kipufogórendszer is a hasonlóságot erősíti és a motorháztetőn is ott a jellegzetes púp, amely a 420 lóerős, 4 literes V8-as jelenlétét jelzi.


Galéria - kattintson a képre

A négyajtós karosszérián kevesebb súlycsökkentő trükköt lehetett bevetni, mint a kupén – a karbonszálas tetőpanelt például kénytelenek voltak elhagyni – és a merevség megőrzése érdekében amúgy is több acélt kell használni hozzá – így a szedán tömege 1605 kilogramm lett. Ez azonban alig látszik a menetteljesítményeken, legalábbis a gyári adatok szerint: a szedán 4,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, 0,1 másodperccel lassabban, mint a kupé, és ugyanúgy 250 km/h-nál szabályoz le az elektronikus vezérlés. Ráadásul a két kivitel vegyes ciklusban, kíméletesen kezelve ugyanannyit fogyaszt, 12,4 litert 100 kilométeren. Úgy tűnik, a kupé azért még mindig élvez egyfajta előnyt a BMW-nél: a négyajtós például nem kapja meg az M-DCT jelzésű duplakuplungos mechanikus automata váltót, csak hatsebességes kézi kapcsolású szerkezettel lesz elérhető.


Galéria - kattintson a képre

Az új M3-as változat annak ellenére, hogy négyajtós, elsősorban azért élményautónak készült. Belül ugyan a legjobb minőségű bőr kárpitozást találjuk, de a hátsó üléseket is sportosra formázták, magas támasztópárnákkal oldalt. Így a hátul is inkább csak két embernek marad hely, viszont ők sem esnek ki az ablakon egy-egy tempósabbra vett kanyarban.

Talán a hangyányival kevesebb csúcstecnikának, vagy a szedán karosszéria nagyobb példányszámban gyártott elemeinek köszönhető, de a nagyobb használati értékű M3-as változat olcsóbb lesz: Németországban 64 750 eurót kérnek érte, 1900-zal kevesebbet, mint a kupéért.