Elkészült az Impreza STI N csoportos versenyváltozata

2007.10.28. 12:55

A Subaru Tecnica International mutatta be az új Impreza első megvásárolható versenyváltozatát, amelyet privát raliversenyzőknek szánnak. A típust úgy alakították ki, hogy módosítások nélkül is megfeleljen az N csoport szabályzatának, bár az alapautóval együtt számos kiegészítő alkatrészt is piacra dobnak.

A versenygép több ponton is eltér az utcai Impreza STI-től. Hosszabb az autó tengelytávja, változtattak az első futómű geometriáján, hátul pedig teljesen új, kettős keresztlengőkaros futóművet alkalmaznak. A motor, bár ugyanazon a kétliteres blokkon alapszik, amely a japán utcai kivitelt is hajtja, szintén alapos átdolgozáson esett át. Erősebb hajtókarokat, valamint új szelepvezérlést, és gyújtás-, illetve befecskendezés-vezérlő elektronikát kapott. Az STI adatai szerint így 308 lóerő leadására képes, és 422 Nm a maximális nyomatéka, bár a módosítások nagyrészt a motor nyomatékleadási karakterét hivatottak még kedvezőbbé tenni. Ezen kívül módosították az autó súlyelosztását, és széles határok közt állítható elektronikus vezérlésű differenciálműveket építettek a hajtásláncba. Természetesen a szabványos biztonsági felszerelés is bekerült a versenyautóba, amely így már gyárilag tartalmazza a bukócsőrendszert, a tűzoltókészüléket, és a 60 literes benzintartály is tűzbiztos, öntömítő kivitelű.

Az STI azt ígéri, hogy a típus FIA homologizációja 2008. január 1-jére elkészül, így a következő raliszezonban már találkozhatunk a vadiúj, ötajtós Subarukkal a versenypályákon is. A versenygép forgalmazását az STI saját hálózatán keresztül oldja meg, így ezek az autók nem csak Japánban lesznek elérhetők a szezon kezdetére, hanem Európában és Észak-Amerikában is.