Mercedes SLR 722 GT: a legdrágább kupa-versenygép

2007.10.31. 12:49

Bő egymillió euróba kerül az utcai McLaren Mercedes első igazi versenyváltozata, amelyet a brit Ray Mallock Ltd. készít, összesen 21 példányban. Az SLR 722 GT-t privát csapatoknak szánják, de nem valamelyik hosszú távú sorozatban vesznek majd részt az autók, hanem egymás ellen versenyezhetnek egy különálló márkakupában.


A versenypályán kötelező biztonsági felszerelések – a bukókeret, a beépített tűzoltó készülék és a biztonsági üzemanyagtartály – mellett számos módosítást végeztek az utcai modellhez képest, összesen mintegy 400 új alkatrész kerül az SLR 722 GT-be. Az 5,5 literes, kompresszoros V8-as teljesítménye az 1,75 barra növelt töltőnyomás következtében 671 lóerőre emelkedett, de az autó nem ettől lesz sokkal gyorsabb a versenypályán. A legtöbb karosszériaelemet kicserélték, egyrészt a súly csökkentése érdekében – a versenygép csupán 1340 kilogrammot nyom –, másrészt a leszorítóerő növelése kedvéért. Hátul az eredetinél sokkal nagyobb diffúzort alakítottak ki, sőt,


még egy nagy méretű hátsó légterelőt is felszereltek, így a tapadással aligha lehet probléma. Emellett állítható sportfutóművel és hatékonyabb fékrendszerrel tették alkalmasabbá a típust a versenyzésre. A karosszéria nagyobb légellenállása és a rövidebb végáttétel miatt az SLR 722 GT végsebessége ugyan csak 315 km/h, de a gyorsulása jobb, mint a gyári kivitelé: 3,3 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s tempót, és a pályán ez a lényegesebb adat.

Úgy tudjuk, a lélegzetelállító árcédula ellenére már most lefoglalták az autók nagy részét, így 2008 elején alighanem teljes létszámmal indulhat útjára az SLR-kupa.