Maybach 62 Landaulet: államfői luxus

2007.11.05. 13:27

A Mercedes luxusmárkája néhány hét múlva, a Dubai Motor Show-n leplezi le legújabb modelljét. A Maybach 62 Landaulet típust egyelőre tanulmányautóként emlegetik, de már most biztos, hogy 2008-ban készítenek belőle egy 20 darabos sorozatot.


Galéria - kattintson a képre

A Maybach Landaulet elsősorban különleges tetőmegoldásában különbözik az alapját képző 62 S-től. A tető hátsó része vászonból készül, így az utasok bármikor szabad utat engedhetnek a menetszélnek, ugyanakkor az első két ülés felett meghagyták a fix tetőt, tehát a sofőr biztosan nem fázik meg. Emellett persze a belső tér sem mindennapi, mindent fehér bőr, zongorafekete lakkozott felületek vagy fekete gránitbetétek borítanak, így a hangulat belül méltóságteljes, de mégsem komor. Az autó műszaki szempontból nem rejt igazi újdonságokat, bár a Maybach 62 S elektronikusan vezérelt légrugózásával, hangvezérelt kényelmi berendezéseivel és 612 lóerős, 6 literes, V12-es turbómotorjával változtatások nélkül is az egyik legigényesebb luxusmodell a piacon.


Galéria - kattintson a képre

A típussal egy régi, ma már igen ritkán használt karosszériaformát elevenít fel a Maybach. A landaulet szó hátul nyitható tetejű, elöl viszont zárt autókat jelöl, amelyek a múlt század közepe óta szinte teljesen kihaltak. Csupán néhány tucat ilyen autót gyártottak, zömmel államférfiak, egyházfők és hírességek számára, olyan felvonulásokhoz, ahol barátságosan integetve igyekeztek megnyerni a tömeget. Manapság azonban már az ilyen alkalmak is ritkák, hiszen a Kennedy-gyilkosság óta kevés híresség mer autóból integetni.

Ettől függetlenül a landaulet ma is az autók császára. Ilyet csak a leggazdagabbak engedhetnek meg maguknak, és a Maybach épp erre játszik. Míg a Bentley, és újabban a Rolls-Royce is inkább azokra koncentrál, akik maguk vezetnék a luxusautójukat, a németek a másik irányba próbálnak nyitni. Azokat a dúsgazdag vásárlókat próbálják megnyerni, akik kizárólag sofőrrel tudják elképzelni az autózást.