Együtt fejleszt üzemanyagcellát a Mercedes és a Ford

2007.11.08. 14:20

A Damiler AG, a Ford és a Ballard Power Systems új vegyesvállalatot hozott létre, amelynek az autókba építhető üzemanyagcellás hajtások továbbfejlesztése az elsődleges célja.

Az Automotive Fuel Cell Cooperation 50,1%-ban a Mercedesé, a Ford részesedése 30%, a részvények maradéka pedig a Ballard kezébe kerül. A fejlesztést ennek ellenére elsősorban a kanadai vállalkozás mérnökei végzik, a két nagy autógyártó főleg anyagi forrásokkal járul hozzá a munkához. A Mercedesnek konkrét tervei is vannak: 2010-ben be szeretnék indítani egy, a B osztályon alapuló hidrogénhajtású típus kis sorozatú gyártását, és azt remélik, 2015-től már nagy tömegben is eladhatnak üzemanyagcellás hajtású luxusautókat. A Ford - bár látszólag előrébb jár a fejlesztésben - nem ilyen optimista: a cég egyelőre semmiféle határidőt nem tűzött ki saját, sorozatgyártásra érett üzemanyacellás járművének piacra kerülésével kapcsolatban.

Ez persze érthető is, hiszen egyelőre nincs meg a megfelelő töltőállomás-hálózat a hidrogénhajtás elterjedéséhez, így akár évtizedekbe is telhet, mire gyakori látvánnyá válnak az üzemanyagcellás modellek a közutakon, ha egyáltalán sor kerülhet egy ilyen váltásra.